Apraksts
Sistēmā tiek nodrošināta pieeja lietotāja dokumentācijai, kas lietotājam ir pieejama kā sistēmā integrēta, kontekstjūtīga palīdzības informācija.
Sistēmā pieejamā palīdzības informācija tiek nodrošināta pilnā apjomā, neierobežojot palīdzības aprakstus atbilstoši konkrētajai lietotāja lomai.
Piekļūšanas nosacījumi
Lietotāja palīgs sistēmā ir pieejams visiem sistēmas lietotājiem, neatkarīgi no to lomas un tiesībām.
Piekļūšana
Lietotāja palīgs ir pieejams no jebkuras vietas sistēmā,
izvēloties ikonu ar hipersaiti .
Izpildes scenārijs
Izsaucot sistēmā palīdzības informāciju, lietotāja palīgs tiek atvērts jaunā pārlūkprogrammas logā, kurā tiek attēlota lietotājam nepieciešamā palīdzības informācija.
Sistēmas lietotājam atrodoties noteiktā sistēmas ekrānformā vai sistēmas izvēlnē, izsaucot sistēmas lietotāju palīgu, tiks attēlota tā sistēmas lietotāja palīga informācija, kas apraksta ekrānformu vai izvēlni, no kuras palīdzības informācija tika izsaukta.
Ekrānformas apraksts
Atverot sistēmas lietotāja palīgu, tiek attēlota atbilstošā palīdzības informācija – apraksts, kas atvērts noteiktā satura rādītāja vietā.
Ekrānforma 1. Lietotāja palīgs
Ja palīdzības informācijā ir nepieciešams – ir iekļautas ekrānformas vai to fragmenti, sistēmas izvēlnes vai kādi citi attēli sistēmas darbības vai tās iespēju labākai izskaidrošanai.
Sistēmas lietotāja palīga tekstā ir iestrādātas hipersaites, kas nodrošinās pāreju no vienas lappuses uz citu vai uz saistītajām lietotāja palīga sadaļām.
Sistēmas lietotāja palīga satura rādītājs
Palīdzības informācijas kreisajā pusē ir izvietots sistēmas lietotāja palīga satura rādītājs, kas kokveida struktūrā attēlo lietotāja palīga lappuses.
Izsaucot palīdzības sistēmu, Sistēmas lietotāja palīga
satura rādītājs tiek attēlots aktivizēts pēc noklusējuma. Ja lietotājs ir
izvēlējies kādu citu lietotāja palīdzības informācijas sadaļu, tad pārslēgties
uz satura rādītāju ir iespējams, uzklikšķinot spiedpogai .
Informācija sistēmas lietotāja palīga satura rādītājā ir sakārtota par tēmām, un lietotājs var veikt nepieciešamās informācijas meklēšanu, pārlūkojot palīdzības informācijas saturu.
Pārvietošanos pa palīdzības informācijas tēmām un
aprakstiem var veikt arī, izmantojot bultiņas uz priekšu un atpakaļ - - kas attiecīgi attēlo nākošo
vai iepriekšējo lietotāja palīga aprakstu no kokveida struktūras.
Sistēmas lietotāja palīga indekss
Izsaucot sistēmas lietotāja palīgu, tiek nodrošināts
palīdzības tekstā izmantoto atslēgvārdu, terminu un jēdzienu indekss, kuru var
apskatīt, uzklikšķinot spiedpogai . Indeksu saraksts tiek sakārtots alfabēta
secībā.
Piedāvātais indeksu saraksts tiek attēlots lietotāja palīdzības informācijas kreisajā pusē, aizstājot satura pārlūkošanas koku.
Ekrānformas bloks 1. Indekss lietotāja palīgā
Lietotāja palīga indeksā ievadlaukā ‘Meklēt’ ir iespēja norādīt meklējamo vārdu vai tā sākuma daļu, pēc kuras sistēma attiecīgi pārvieto lietotājam attēlojamo indeksu sarakstu.
Attēlotajā indeksu sarakstā izvēloties kādu piedāvāto atslēgvārdu, labajā pusē tiek attēlots konkrēts apraksts, kas atbilst izvēlētajam jēdzienam, ja jēdziens ir attiecināms tikai uz vienu aprakstu, vai arī tiek piedāvāts izvēlēties konkrētu aprakstu no saraksta, ja izvēlētajam jēdzienam sistēmas lietotāja palīgā atbilst vairāki apraksti.
Meklēšana palīdzības tekstā
Sistēmas lietotāja palīgā tiek nodrošināta meklēšana
palīdzības tekstā, kuru var izsaukt, uzklikšķinot spiedpogai . Meklēšanas iespēja un rezultātu saraksts
tiek attēlots lietotāja palīdzības informācijas kreisajā pusē, aizstājot satura
pārlūkošanas koku.
Meklēšanu var veikt pēc tekstā iestrādātajiem
atslēgvārdiem vai pēc vairākiem norādītajiem vārdiem, savstarpēji atdalītus ar
atstarpi, norādot tos ievadlaukā un uzklikšķinot spiedpogai . Meklēšana pēc norādītajiem vārdiem tiek
meklēta pēc pilnas norādīto vārdu sakritības.
Papildus, lietotājam ir iespēja izvēle atzīmēt – vai
attēlot tekstā meklēto vārdu vai frāzi kā iezīmētu (ieķeksējot izvēles rūtiņā
).
Ekrānformas bloks 2. Meklēšana lietotāja palīgā
Pēc meklēšanas veikšanas, sistēmas lietotāja palīgā atrasto palīdzības tekstu lapas tiek attēlotas saraksta veidā, sakārtotas alfabēta secībā.
Lietotājs var izvēlēties nepieciešamo palīdzības teksta lapu un atvērt to palīdzības informācijas apskatei.
Palīdzības tekstu lapu pievienošana bieži izmantojamiem aprakstiem
Sistēmas lietotāja palīgā tiek nodrošināta iespēja
pievienot kādu palīdzības teksta lapu pie bieži izmantojamo aprakstu saraksta
(izlases), uzklikšķinot izvēlētajam un attēlotajam palīdzības tekstam ikonai
‘Pievienot izlasei’.
Visu biežāk izmantoto palīdzības tekstu sarakstu var
apskatīt uzklikšķinot spiedpogai .
Ekrānformas bloks 3. Biežāk izmantotie apraksti lietotāja palīgā
Katram sarakstā attēlotajam aprakstam pretī tiek attēlota hipersaite Dzēst, kurai uzklikšķinot izvēlētais apraksts no biežāk izmantoto palīdzības tekstu saraksta tiek dzēsts.
Pieejamās darbības
Papildus lietotāju palīgā ir pieejamas šādas darbības:
• ‘Drukāt’ – uzklikšķinot
ikonai tiek iniciēta izvēlētās palīdzības teksta lapas izdrukāšana;
• ‘E-pasts’ –
uzklikšķinot ikonai tiek iniciēta e-pasta sagatavošana par lietotāja izvēlēto
palīdzības teksta lapu, iekļaujot šīs teksta lapas nosaukumu kā e-pasta tēmu un
pievienojot saiti uz konkrēto lapu:
Paziņojums 11. E-pasta ziņojuma izveidošana sistēmas uzturētājam par lietotāja palīgu
• Kā e-pasta adresāts tiek automātiski norādīts tās personas e-pasts, kam tiek adresēti sistēmas problēmziņojumi.